maandag 22 oktober 2012

Een nieuwe wending ...

Het is ondertussen al meer dan 4 maanden geleden sinds mijn laatste post ! Niet goed bezig!
Natuurlijk heb ik in tussentijd niet stilgezeten!
Eerst en vooral hebben we hier veel tijd gestopt in het verbouwen van ons droomhuis,  wat gevolgd werd door dozen inpakken en verhuizen. Dozen uitpakken, alles herschikken, nog eens herschikken, of was het de eerste keer toch beter zo? Nog niet lege dozen verplaatst van hoek A naar hoek B en terug. Ge kent dat wel hé!

Vervolgens heb ik beslist dat 'mijn grote droom' toch niet echt dat was wat ik wou! Ik droomde van mijn eigen mini-winkeltje. Ik droomde ervan om de spullen dat ik maak aan anderen te verkopen, want wat is het leuk om dingen te maken voor anderen ! Vorig jaar kreeg ik dankzij een nieuw contract op het werk meer tijd vrij: Het moment om mijn  grote droom waar te maken. Ik trok naar Unizo en PEEPS werd officieel geboren. Na 14 dagen wist ik al  dat het eigenlijk toch niet was wat ik wou. Al eerder maakte ik eens dingen op vraag voor vrienden, maar naaien zonder directe bestemming ... Neen dat was niet  wat ik wou. Ik maakte nochtans een goede start hier en hier, maar had weinig zin om mijn vrijgekomen tijd te spenderen aan spullen maken, waarvan ik nog niet wist waar ze gingen terechtkomen. Een klein jaar later maakte ik er dus een einde aan! Wat een opluchting! Ik heb weer zin om te naaien.
Een nieuw plan voor PEEPS: voor zoveel mogelijk gelegenheden zelf cadeautjes maken. Zo maak ik ook dingen voor anderen ! Er werden recent al 3 baby's geboren in mijn omgeving, een ideale start. Al wil dit ook zeggen dat ik al 3 cadeautjes achter zit. Deze volgen binnenkort wel nog ! Een heleboel verjaardagen en de kerstdagen komen eraan, dus ik kan me meteen volledig uitleven.

Voor een collega van mijn schoonzus maakte ik alvast dit. Een echt lente-kleedje; een stofje waar ik zo zot van ben.Ik heb nog een klein beetje over, voor het geval hier ooit een meisje zou komen !!


Patroontje: Ottobre 4/2011.



1 opmerking: