dinsdag 6 november 2012

Nieuwe winterjas voor Naud


De mama van Naud was zo tevreden over zijn winterjas van vorig jaar, dat ze net dezelfde wou, maar een aantal maatjes groter.
Het patroon gaat slechts tot maat 74, maar Naud kan al een 86 verdragen. Ik moest dus het hele patroon aanpassen. Gelukkig heb ik ook en goede tip gekregen in de naailes. Sindsdien maak ik  er vaak gebruik van. Hoewel ik hier voldoende patronen liggen heb, ik wil het meestal toch in een maatje groter of kleiner. Helaas kan je slechts 2 maten groter of kleiner werken, anders kloppen de verhoudingen niet meer !! 
De mama kocht zelf de stof voor de buitenkant; gekookte wol; lekker warm. Ik zorgde nog voor superzachte babyfleece. Naud is klaar om de winterdagen te trotseren!


patroon: knippie baby
stof : babyfleece: artevelde stoffen Gent,
wol : Opwijkse stoffen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten