donderdag 7 april 2016

I Like birds



Vorig week sprak ik nog eens af met een aantal vriendinnen om samen te naaien.

Maar zoals je kan verwachten klinkt naaien met vrienden meer als volgt :
veel hapjes
glaasje cava
neuzen in de patronen
neuzen in de stofjes
bewonderen van de laatst gemaakte stuks
ahja ook nog even patroontekenen en heel misschien ook iets naaien :-) 

Niemand van ons slaagde er in om iets volledig af te werken, ook ik niet. Gelukkig leerde ik wel nog iets bij. Ik gebruikte voor de eerste keer in mijn leven Framilon. Zij legt goed uit hoe dit werkt.
Voorheen deed ik het altijd om mijn oude manier met twee draden. Altijd een gesukkel! Soms brak de draad af, meestal was het niet gelijkmatig verdeeld. Vanaf nu is dat verleden tijd. Ik zweer bij framilon. Het blijft een gepruts, maar het eindresultaat is veel mooier en gelijkmatiger.

Mijn resultaat na een avondje kletsen ( euh ik bedoel naaien) werd dit: Een Moneta-jurk  Ik had de avond nadien wel nog wat werk om dit af te werken. 
Ik mocht het patroontje gebruiken van mijn vriendin, maar ik denk dat ik nog varianten ga maken, want de jurk zit mij als gegoten.

Deze avond heb ik opnieuw afgesproken met een andere vriendengroep, ik leg mijn lat niet te hoog. Want veel zal er alweer niet genaaid worden...


**patroon : Moneta**

Geen opmerkingen:

Een reactie posten