woensdag 1 mei 2013

De geboortegeschenkjes

Het begon allemaal met het verzamelen van vellen verpakkingspapier van een band kopieerpapier. Ik vroeg iedereen ( jawel iedereen : collega's, familie, vrienden, ...) om dit soort papier te sparen. Niemand snapte wat ik ermee van plan was; Ze hadden waarschijnlijk de vreselijkste dingen in hun gedachten ! 



Vervolgens startte ik vol goede moed met een aantal naamlabeltjes te maken. Ik volgde hiervoor de handleiding van Mme Zsazsa. Daarvoor had ik al dat papier dus nodig. Maar halfweg ontdekte ik een nog beter manier, daarover later meer.
De labels waren klaar en ik was al dol enthousiast over het resultaat. Het zag er al goed uit en het was nog niet eens veel werk. Dat vele werk volgde later wel ...

De labels werden gebruikt aan de knikkerzakjes voor de kindjes. Hiervoor volgde ik de handleiding van Eloleo ( heel jammer dat zij een sabbat jaar neemt) . Het formaat werd wel serieus verkleint, want vond de zakjes wat groot uitvallen. 


Voor de grote mensen maakte ik mini-bloempotmandjes. Toen ik dit zag, wist ik dat ik dit ooit ging gebruiken. Kleine zonnebloempjes werden gekweekt om erin te planten. Maar de mandjes kunnen achteraf nog gebruikt worden om andere kleine plantjes in te zetten. 145 stuks werden er gemaakt, in vier verschillende kleuren. Ik gebruikte wel een ander model voor de mandjes, omdat ik het mooier vond dat ze een beetje ronder waren. 
Voor de binnenkant kocht ik toile cirée in de Hema, ook een tip van haar.
Het strijken en printen ging me veel te traag. Ik ontdekte dat je ook gewoon eenvoudig je stof op een A4 blad kon plakken met simpele pritt. Jawel dit werkt volgens mij nog beter dan het strijken. Let wel op: Goedkopere versies lijmstift zijn niet zo geschikt. Ze zijn vaak te nat, waardoor je je stof plakkerig is. 


We doen niet mee aan suikerbonen en ongezonde dingen. Althans dat was oorspronkelijk het plan. 
Ik maakte nog enkele grotere manden: Voor de collega's , de mensen die op bezoek komen en voor de meter en peter. 
De meter en peter kregen een grootte pot met meerdere zonnebloemen in. De collega's en bezoekers werden toch nog vertroeteld met zoets. 


Ik zocht nog een leuke inkleding om al dat moois op tentoon te stellen, maar iets dat nog bruikbaar is achteraf. Zoonlief krijgt dus achteraf ook iets leuks om mee te spelen, nl een winkeltje. De kassa en de winkelkar heeft hij al.



Stof  : Andalucia van Michael Miller
Toile cirée : Hema
tutorial labels: Mme Zsazsa
Tutorial mandjes: Vlijtig 
tutorial knikkerzakjes : Eloleo


5 opmerkingen:

  1. Wat een werk! Maar o zo schoon... knap en leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi allemaal, en zo origineel
    hard gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw! Super allemaal! Dat zal inderdaad wel heel veel werk geweest zijn, maar met een prachtig resultaat!
    Ons plantje groeit trouwens heel goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi en fleurig allemaal ! Knap gepresenteerd met dat winkeltje, heel tof gevonden !

    BeantwoordenVerwijderen