woensdag 30 april 2014

Liebster Award



Enige tijd geleden werd ik genomineerd voor de Liebster award door deze twee fantastische blogsters :
Made by Mazella en Sew-Les. Waarvoor alvast veel dank, ik voel me wel vereerd en liep de hele dag te stralen. Helaas wegens tijdsgebrek kwam ik er niet toe om dit eens grondig te bekijken.
Het zoeken en uitkiezen ( want het zijn er zoveel die het verdienen) van andere blogs is nog steeds niet geluk. Maar Liezewiezewoes bracht me op het idee alvast heel vriendelijk de vraagjes te beantwoorden. Wie weet als ik binnenkort toch eens de tijd kan vinden selecteer ik er zelf ook 10 nieuwe.

De vragen die ik kreeg van Sew-les :

1-Wat maak jij het liefste?
Altijd iets anders. Ik hou er niet zo van om vaak hetzelfde te maken. Niet dat ik dat niet doe, want soms is dat wel heel makkelijk. Toch maak ik altijd iets anders, steeds opzoek naar nieuwe dingen. Zowel kinderdingen als voor mezelf als tassen, alles komt aan bod en met even veel plezier. 

2-Hoeveel uren per week kruip jij achter je naaimachine? 
Veel te weinig, soms zelf geen enkele minuut, soms elke avond een paar uur. De laatste weken wint helaas het eerste :-(

3-Wat is je lievelingskleur?
rood, groen.

4-Wat is je favoriete webshop?
Tegenwoordig ga ik bijna altijd naar de stoffenkamer. Niet in de webshop, maar de bakstenen versie, omdat het zo dichtbij is! Andere webshop, moet ik momenteel helaas teleurstellen.

5-In welk stofje durf je niet zo goed je schaar zetten? Je weet wel ,... Zo mooi!
Ik kocht meters (!) stof voor de geboortecadeautjes van mijn dochter. Ik heb nog één meterke over, dit wil ik sparen. Sparen voor... later (?)

6-Wat is je favoriete stofje?
Dat heb ik eigenlijk niet... Er zijn er zoveel...

7-Welke foto heb je laatst genomen?
DSC_0004.jpg wordt weergegeven
zoonlief geeft dochterlief fruitpap ( en maakt daarbij van zijn oren dat ze hem niet laat doen, want dat ze zelf heel de tijd wil!)

8-Waar komt je blognaam vandaan?
Mijn naam kreeg ik ooit cadeau als verjaardagsgeschenk. Samen met een logo. Dat laatste liet ik nadien wel nog even herwerken. 
PEEPS werd afgeleid van het diertje uit mijn familienaam.

9-Wat staat er momenteel op jouw To-Do lijstje?
Ik doe niet meer mee aan to-do-lijstjes. Teveel stress, teveel druk. En ik pas ze toch steeds aan. Ik kijk wat ik heb en kijk waar ik zin n heb. Er liggen hier nog wel een 10tallen projectjes klaar, te lange to do lijst dus.

10-Welk projectje ligt er nu op jouw naaitafel?
Te laat verjaardagscadeautje voor de dochter ( 23/4! ) potlodenrol. Ik moet nog een herberekening maken want ik koos voor dikke potloden. 
Een nog te laat verjaardagscadeau 28/4 voor de schoonzus : zwangerschapsjurk  
Gelukkig weet nr 1 het nog niet en moet nr 2 haar buik nog serieus groeien :-) 

11-Hoe en wanneer heb jij het naaien ontdekt? 
Ik kreeg op mij 7 jaar een speelgoednaaimachientje van mijn oma. Toentertijd met heel veel frustraties, want ik had geen onderspoel, alles ging onmiddellijk los. Als ik wat ouder was mocht ik dan eindelijk op de machine van diezelfde oma oefenen. Tot ik 8 jaar geleden startte met lessen, was het oorspronkelijk met veel gefoefel.

Deze kreeg ik van Made By MAzella
1. Waar ga je graag op reis?
Zonning, zuiders; lekker eten, cultuur, natuur : Italië

2. Met welke stof werk je graag?
drukke, fleurige katoentjes, idem voor tricot. 

3. Als je niet achter jouw naaimachine zit, wat doen je dan?
Mij afvragen waar andere naaisters zoveel tijd halen !
Uiteraard breng ik een groot deel van mijn tijd door op mijn werk . Gelukkig ook tijd doorbrengen met vriend en 2 schatten van kinderen. Samen zijn met vrienden, gezelschapspelletjes, bakken, ...
Moest ik nog tijd over hebben durf ik wel eens een boek lezen en sinds kort mijn 3 wekelijkse date met Evi en mijn loopschoenen. 


4. Welk patroon zou je 1000 keer opnieuw maken omdat het zo fantastisch is?
Voor mezelf : burda 7828, veel variatie mogelijk, maar vooral op mijn lijf getekend. 
Mijn kinderboekentasje vind ik ook wel super om te maken en het kabouterjasje dat ik al minstens 10 keer maakte. Dit was mijn eerst kinderding ooit en was meteen een groot succes en dat is het telkens opnieuw.

5. Welke plaats, werelddeel, zou je nog eens willen verkennen?
Afrika, als ze alle slangen daar zouden verwijderen. 

6. Wat zou je nooit doen?
Goh, zoveel, maar er schiet precies niet direct iets te binnen dat ik hier kan delen. 
Als ik terugkijk naar de vorige vraag : een slang vasthouden !

7. Zeg eens iets héél positiefs over jezelf.
Enthousiast, organisatietalent.

8. Waarom koos je deze blognaam?
zie vraag nr 8 van Sew-les

9. Hoeveel meter stof ligt er nog in jouw kast te wachten?
Teveel, wetende dat 
- ik vorig jaar geen stof kocht, nu nog steeds zelden, enkel bij concrete projecten. Al is dat concreet voor interpretatie vatbaar. 
- ik vorig jaar een heel jaar vollebak stof opgebruikte die ik liggen had.
Die kat blijft vol , hoe kan dat nu?!

10. Wat is jouw favoriete stoffenwinkel?
de stoffenkamer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten