vrijdag 4 april 2014

Aftellen...



Vorig jaar deze tijd was ik ongeduldig aan het aftellen tot haar komst ! Alleen wij wisten toen al dat het een 'zij' ging zijn. Ze liet nog even op zich wachten, maar daar was ze dan uiteindelijk.
Nu 1 jaar later ben ik al even ongeduldig tot haar eerste verjaardag !! Ik tel stiekem de dagen af.
1 jaar is een grote stap, ook wel een stap naar een makkelijker leven voor ons , 1 jaar wil hier nl zeggen :
- geen gesleur meer met flessen water, maar vanaf nu kraantjeswater,
- geen poedermelk meer, maar gewoon volle koeienmelk
- mee-eten van tafel, en bij gevolg dus ook gezondere maaltijden voor onszelf
- aftellen tot de eerste echte stappen
maar ook : GROOT FEEST !!!

Al voor ze geboren werd, zat haar Eerste-verjaardagsjurk in mijn hoofd, en de stof in mijn kast! ( Jawel !)
Het werd de 'Van Katoen-jurk' , maar zonder kontflap, want daar was ik geen fan van ! Ik maakte de jurk al eerde. AL van in het begin vond ik die kontflap niets, maar ik deed het toch. Tot mijn grote teleurstelling, deze keer werd die kontflap dus vakkundig weggewerkt. 

Mijn paspopje is helaas nog een maatje groter dan het kleedje, maar je kan toch al het resultaat zien. 





Ook zoonlief zijn nieuwe feesthemd werd al gemaakt!
Ik zorg voor elke maat/ elk seizoen voor 1 hemd, het hemd dat hij aandoet wanneer er een feest is. Teveel strijkwerk aan die dingen.
 Ik kocht het laatste metertje uit de restjeshoek van de stoffenkamer aan een spotprijsje. Ik kon het niet laten liggen. Zoonlief is nogal kieskeurig en iets minder content dan mij. Met een beetje overtuigingskracht komt dit wel goed...

Ik heb nog ongeveer 20 dagen tot de grote dag, nog tijd genoeg om een kroon te maken, een kleed voor mezelf en een klein cadeautje voor de jarige. Maar ook nog een hele to-do-lijst en een berg stof dat alweer op mij aan het wachten is, HELP !

4 opmerkingen:

  1. oh, sjiek zeg..

    ik heb jou genomineerd voor de Liebster Award! iedereen mag jouw blog leren kennen... vandaar ...
    Kijk je even op mijn blog als je wil meedoen!!
    madebymazella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dingen die je maakt! Neem snel een kijkje op mijn blog , ik nomineerde jou voor de Liebster Award! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen