zondag 13 december 2015

Rosie



Afgelopen week werd ik voor de zesde maal tante. Ik kan je garanderen dat het een gezellige boel is tijdens onze familiefeesten. Deze kleine meid is toch wel een "specialke", want het is er eentje dat ook mijn mooie familienaam mag dragen.** TROTS**
Hoewel ik al maanden wist dat deze kleine ukkepuk als meisje ging geboren worden, wachtte ik toch af tot de grote dag om in actie te schieten. 
Ik trok naar mijn favoriete winkel en had maar één doel. Het stofje 'Nuts for Dinner' sprong al vaker in mijn ooghoek, maar ik had nooit echt een plan hiermee. Deze keer dus wel! 


Eens thuis bleek omwille van de grote print, mijn plan toch niet te lukken. Er werd gemeten en gepuzzeld  (en bijna opgegeven!). Tot wanneer ik plots besefte dat ik een uiterst geschikt stofje had liggen om te combineren.  Ik gebruikte het patroon van de droomfabriek voor deze slaapzak, mits enkele kleine aanpassingen voldeed hij perfect aan mijn verwachtingen. Zo stak ik de rits in de zij-naad en niet vooraan, want anders wordt die mooie tekening doorbroken. En ook de biais bovenaan werd achterwege gelaten.

Naast de mooie stof van Michael Miller, vond ik ook de mooie vosjes stof. Voor kersverse baby's maak ik graag een persoonlijke vlaggenlijn, die kan het ganse leven meegaan. Bij elk feestje, elke gelegenheid kan deze boven gehaald worden, of gewoon in de kamer worden opgehangen. 

Voor de eerste keer probeerde ik ook een nachtlampje te bekleden, met een gepersonaliseerde lampenkap. Dochterlief heeft zelf nog een lampje dat ik ooit kocht bij Cozette. Ik maakte hierbij toe de gordijnen in hetzelfde stofje. Nog steeds ben ik tevreden over die leuke toets in haar kamer.
Alles werd in een persoonlijk roze (hoe kan het ook anders)  doos verpakt, waar haar mama en papa al haar tekeningen en aandenkentjes in kunnen verzamelen.





























**patroon slaapzak : De droomfabriek**
**Stof : De Stoffenkamer**

Geen opmerkingen:

Een reactie posten