maandag 16 mei 2011

Stolplooirokje


Ter ere van mijn 250ste fan op Facebook organiseerde ik mijn eerste give-away.
Eerder zag je wat de 250ste fan mocht ontvangen, maar de echte winnaar van de give-away moest nog even langer wachten.
Deze stof kocht ik eventjes geleden. Ik was meteen teleurgesteld dat ik maar een halve meter kocht, want ik hou er nog meer van in het echt dan op foto. Helaas was ze dan ook nog eens uitverkocht. Het moest dus iets perfect worden.
De winnaar stelde voor om een kleedje te maken voor de dochter en een bijpassende voor haar. Ik reduceerde dit tot een stolplooirokje in mijn favoriet stofje.
De 4-jarige dochter heeft gelukkig een piep-klein maatje, want de stof was net gepast.
Ik gebruikte de maten die meisjesmama vooropstelde. Mijn stofje was slecht 110cm breed, waardoor ik alles een beetje moest versmallen. Het werden dus smalle stolplooitjes, net zo breed als één bloempje.

2 opmerkingen: