zondag 22 mei 2011

Oma's rok.

Een paar jaar geleden kreeg ik een paar stofjes die nog van mijn oma waren geweest.
Deze stof is zeer goed bewaard gebleven, nog verpakt in papier. Ze is minstens 50 jaar oud !
Op 5 à 6 jarige leeftijd droeg mijn moeder uit deze stof een kleedje. Samen met haar zus stond ze op schoolfoto.

Aangezien het zo'n kwaliteitsstof was en een ' erfstuk' van mijn oma, wou ik dat hij perfect werd.
De stof is behoorlijk stijf, maar hopelijk wordt dit na een aantal keren wassen wel wat soepeler. Ondanks dat het een witte rok is, zie je er niet door. Perfect dus!

Deze rok is al een tijdje klaar, maar ik maakte nog niet eerder een foto. Bijna onmiddellijk daarna begon ik aan dezelfde rok in een andere stof en met voering.
Ik gebruikte dit patroontje dat je al eerder op andere blogs zag verschijnen.
Het is een eenvoudig patroon met mooi resultaat. Deze stof was opnieuw maar nipt, dus moest ik de tailleband uit 2 stukken maken, geluk valt het bijna niet op. De paspelband maakte in zelf door tussen een biaislint een touwtje te stikken.





5 opmerkingen: